2009. március 11., szerda

Egyrészt... másrészt

Gazdasági informatika tankönyv:


"Egyrészt a modell tárgya lehet valamilyen cselekvés, gazdasági esemény bekövetkezése blablabla..., másrészt a modelltől elvárható, hogy a valóság lényegi elemeit tükrözze blablabla...."


Következetesen az egész könyvben az egyrészt-másrészt szókapcsolat volt kiemelve. Ebből aztán rögtön tudta az ember, mi a lényeg! A tanár is hasonlóan értelmesen tanított. Ja, hogy ő írta a könyvet? Bocsi.




Szóval:


Egyrészt tegnap hajnalban sem aludtunk.

Másrészt szintén tegnap elvezettem Hűvösvölgyig! Ami jelent egy falun áthaladást, egy körforgalmat, egy parkolást, kitolatást a parkolóból(!).

Ez teljesítmény. És részletesen elmesélem, természetesen pontokba szedve:

1. Napszemüveg átrakása Kedves Z. autójából az enyémbe. (Ez azért fontos mert a falu nyugatra van Bp-től. Reggel, ha bemegyünk szemünkbe süt a nap, délután is, ha hazajövünk. Ennek akkor lett igazán nagy jelentősége, amikor tavaly majdnem nekimentem a szembejövő busznak. Barnus mellettem ült, és csak azért nem ordított/imádkozott az az életéért, mert ő sem látott.

2. Suzuki átállítása az én méretemre.

3. Y-al kikanyarodni az udvarból (Meg vagy te őrülve?! Én nem tolatok!). Kb. 3-4- szer kellett korrigálni, de csak meglett.

4. Maga a vezetés! (Ez nekem kemény agymunka.) A falu határában már ment is a dolog, mert felszáradt a pára a napszemüvegemről...

5. Lekanyarodás a hűvösvölgyi boltba, ott enyhe pánik, mert: "Nincs hely a parkolóban... nincs hely a parkolóban..." Lett hely. Beálltam. Én.

6. Vásárlás. (Itt csak annyi kínos dolog történt, hogy csalással gyanúsítottak. 2008-as kajajeggyel akartam fizetni. Nem álltam le bizonygatni, hogy nem szemét vagyok, hanem rendetlen, lusta, stb. Bizonyos helyzetekben jobb, ha nem tudják az igazat, mert még kihívnák a GYIVI-t.)

7. Kiállás a parkolóból. (Erre büszke vagyok: tolattam, kormányoztam, váltottam...)

8. Beállás a sorba, ami arra vár, hogy a főútra kanyarodhasson. Kicsit később feltűnt, hogy a sor:

- egy nem járó motorú autóból áll,

- aminek a sofőrje újságot olvas.

9. Kikanyarodás a parkoló autó mögül.

10. Hazavezetés.

Legközelebb pénteken megyek! Óvakodjatok a zöld Suzukisoktól!


Az év képe:



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése