2010. február 18., csütörtök

Magyar nyelvtan


1.Egészítse ki az alábbi mondatot úgy, hogy az értelmes legyen:

Találtam egy....

a. sárga iskolabuszt az ágyunkban.
b. adag hungarocellt Balcsi szájában.
c. csomó feleses poharat a szekrény mélyén.

2. Döntse el, melyik mondatba illik a "nem" szócska. (Több jó megoldás létezik).

a. Balcsi ... szereti megfogni a kutyakakit.
b. Megint ... fogytam 20 kilót.
c. Balcsi természetesen ... aludta végig az éjszakát.
d. Balcsinak ... ízlik a hungarocell.
e. Balcsi ... szeret álldogálni és üldögélni a pocsolyákban.

3. Az alábbi mondatok közül válassza ki, amit a leginkább helyesnek érez (nyelvtanilag is):

a. Szerintem a gyerek visszamaradott, mert még nem mond szavakat.
b. Szerintem a gyerek ügyetlen, mint az anyja.
c. Szerintem a gyerek diszlexiás lesz, mert ha beültetjük a hintába, a kezébe harap, pont mint a nagybátja, aki diszlexiás (is).

Így telnek a napjaink.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése