2010. november 17., szerda

Börleszk a játszótéren

Hétfő délelőtt lekeveredtünk a gyerekkel a játszótérre. Senki nem volt ott. Aztán egyszer csak megjelent kb. 20 16-17 éves gyerek/fiatal egy nevelővel és egy besorolhatatlan nővel. ( A mai napig nem tudom, hogy gyerek volt, vagy tanár).
A probléma ott kezdődött, hogy egy kb. 2 méter magas, épp az elhízás alsó határán álló fiú elkezdett hintázni. A körülötte állók felének tetszett, hogy milyen bátor(?), a másik fele figyelmeztette, hogy repedezik a hinta rúdja. Mikor már tényleg majdnem eltört alatta indulatosan rászóltam:
-Szállj már le arról a hintáról!
Ő szó nélkül leszállt, én vállon veregettem magam.
Közben észrevettem, hogy a nevelőnőjük rágyújtott, majd szépen sorban majdnem az összes gyerek. Ki a hintán (ami alatt homok van), ki a mérleghintán, ki a padon. A csikkeket maguk alá dobták.
Ekkor fordult meg másodszor a fejemben, hogy odamegyek a nevelőnőhöz és megkérdezem, hogy ezt mégis hogy gondolja.
Közben felhívott J. és elfeledkeztem az egészről.
Egyszer csak nagy kiabálást hallok:
-Nem vagyok kövér!
Kedvenc barátom kiabált egy nála 20 centivel alacsonyabb, és jóval testesebb apukával, aki számon kérte, hogy mit csinál a mászókán. Majd elvonult, mint egy sértődött primadonna. Ezen kicsit vigyorogtam. Észre sem vette a gyerek, hogy az összehasonlításból ő jönne ki győztesen!
Jött még egy nő egy gyerekkel, és a következő párbeszéd zajlott le közöttünk:
-Miért nem szólt rájuk?-kérdezte tőlem a pasi.
-Én szóltam!-mondtam, és kihúztam magam, gondolom.
-Tiszteletlenek voltak veled? Mert van ennek más elintézési módja is, csak most itt vannak a gyerekek, és nem akarom megijeszteni őket...
-Nem voltak tiszteletlenek.
-...a hentes Tomi is ezt csinálta a két lakli kölyökkel, úgy leszedte őket a hintáról, hogy csak lestek.
-A múltkor egy nagy debil gyerek nem akart leszállni a hintáról!-méltatlankodik a másik anyuka. (Megjegyzem, a debil gyerek a játszótérrel szembeni ikerházfélben lakik.)
-Honnan jöttek ezek, ki van velük?
-Nem tudom, honnan jöttek. Az az idősebb nő van velük.-én.
A pasi odamegy, kér nevet, iskola nevet, telefonszámot. Természetesen a nő nem mond semmit, ellenben elmésen megjegyzi, hogy ő nem ismerkedik.
A pasi még jobban begurul, felhívja a körzeti megbízottat, ő megígéri, hogy jön.
Amíg a megbízottra várunk:
-Innen vannak ezek, a faluból.-pasi megosztja velünk friss értesüléseit.
-Az iskolából? Na ide se szabad járatni a gyereket!-mondja a nő (az általános iskolára gondol, ahová én is jártam).-Bezzeg a másik játszótér a Zsíroshegyen. Az rendben van tartva. Oda nem járnak ilyenek. Ott összefogtak a szülők, mi is adtunk több 100, izé 10 ezer forintot az új mászókára.
-Elintézném ezeket a kölyköket, de nem akarom megijeszteni a kicsiket.-pasi
Közben bekanyarodik a körzeti megbízott, a kis társaság felkerekedik és megpróbál elslisszolni az oldalkapun keresztül. Egy gyerek várja meg a megbízottat és beszél vele. A megbízott azt ígéri, hogy beszél az iskola igazgatójával. Minden tiszteletem azé a fiúé, aki ki mert állni az osztálya képviseletében a nevelőjük helyett.
Szétszéledtünk. Apuka hazament az ikerház másik felébe. Mi elbicikliztünk. Bezzeganyuka még ottmaradt kicsit.
Én meg nem tudom, hogy most akkor sírjak vagy nevessek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése