2009. február 20., péntek

Gyerekdalok/versek

Valamilyen meghatározhatatlan okból nem szerettem a Kalákát. Talán dacból, mert mindenki más szerette. Aztán a youtube-on keresve megtaláltam a Fakatona c. dalt. És rájöttem, hogy én ezt énekeltem/szerettem kisgyerek koromban. Úgyhogy most bőszen éneklem B-nek is. Neki még nem tetszik.
Ami tetszik neki az én (!) előadásomban:
1. Ami úgy kezdődik, hogy "Üdv rád és házad népére". Most néztem meg: J.S. Bach: Parasztkantáta. (Ja,egyébként rohadt hamisan éneklem!)
2. Az "Érik a szőlő..."
3. Süsü
4. Micimackó
5. Bóbita
6. Csiribiri
7. Haragosi
8. Kocsi és vonat
9. Mehemed
10. Suttog a fenyves


Ami nem tetszik neki (de éneklem/szavalom, mert nekem meg igen):
1. A fakatona
2. A part alatt
3. Galagonya
Jelenleg nagyjából ekkora a repertoárom, és úgy érzem ez előbb utóbb kevés lesz.


De a mostani gyerekdalokról/előadókról nem tudok semmit, mármint, hogy kik vannak, kiket érdemes megvenni, kiket nem. Ez azért érdekes számomra, mert Kedves Z. hűen nevéhez egyik nap megkérdezte, hogy tisztában vagyok-e azzal, hogy a gyermeket visszafordíthatatlanul megnyomorítottam zeneileg azzal, hogy énekeltem neki. Én még reménykedem benne, hogy a folyamat visszafordítható! Úgyhogy ötleteket kérek! Mit hallgattassak B-vel?

Köszi!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése